Dnešní díl podcastu sníDANĚ s Šárkou řeší zaměstnávání zdravotně postižených osob.
Šárka Pelikánová si opět povídala se svým kolegou Filipem Krejčím, který je v CEG vedoucím mzdového oddělení.
Co je to chráněná dílna či chráněné pracovní místo? Jaké příspěvky může zaměstnavatel na zdravotně postiženého zaměstnance získat? Co to je náhradní plnění a kdy ho podnikatel musí řešit? Kdy má zaměstnavatel povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením?
Poslouchejte zde:
Poslouchejte naše podcasty a přihlaste se k odběru našich novinek .
O autorce:
Ing. Šárka Pelikánová
Jednatelka a daňová specialistka Connect Economic Group s.r.o.
Šárka podporuje zvýšení finanční gramotnosti podnikatelů v ČR publikováním odborných článků nejen v médiích a v televizi. Vede naše oblíbené semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele. Ve 22 letech založila CEG a od té doby se věnuje jeho rozvoji. Má za sebou také pracovní zkušenosti z Japonska, kde působila jako analytik v investičním fondu a zároveň tam studovala v rámci MBA programu.
Vést účetnictví je pro firmy a řadu podnikatelů zákonná povinnost. Pro náš tým odborníků je to ovšem každodenní práce a zároveň koníček. Jsme připraveni pomoci i Vám, ať už jste OSVČ nebo máte svou společnost a zaměstnance. Podívejte se na další informace a služby, které v rámci vedení účetnictví našim klientům poskytujeme.
Jaké zazněly otázky?
Pojem chráněné dílny snad slyšel již každý z nás. Co přesně si pod nimi můžeme skutečně z hlediska zákona představit?
Chráněné pracovní místo se sjednává pro OZP. Zdravotním postižením se myslí pouze tělesný hendikep, nebo to může být i člověk s psychickým onemocněním?
Jaké možnosti podpory ze strany státu pro mě jako zaměstnavatele plynou, pokud chráněné pracovní místo založím?
Jak to pak funguje v praxi s papírováním? Co všechno musím splnit, abych získala příspěvek na chráněné pracovní místo? Kdo z firmy je nejlepší tento úkol zastat? Jak je to časově náročné?
Na co si mám dát pozor, pakliže čerpám příspěvek na chráněné pracovní místo? Co bych určitě neměla opomenout, a co mi případně hrozí při nedodržení?
Kromě toho, že mám možnost podpořit zaměstnanost zdravotně postižených lidí, mám vůči jejich zaměstnávání jako podnikatel také určité povinnosti? Kdy musím jako zaměstnavatel začít OZP zaměstnávat?
Co když můj provoz není přizpůsoben na to lidi se ZP zaměstnávat? Mám možnost povinné zaměstnávání nějak obejít nebo „odčinit“?
Jaké výše dosahuje příspěvek do státního rozpočtu v případě nezaměstnání OZP?
Jaké je povinné plnění v rámci náhradního plnění za 1 zaměstnance? Jaké typy služeb nebo výrobků mám možnost čerpat, co dnešní trh nabízí?
Kdo ve firmě by měl tuto problematiku ovládat? Musí to řešit přímo jednatel, nebo to je dobré na někoho delegovat?
30. 09. 2021
Comentários