Jak zvládnout péči o děti a byznys zároveň? V článku Adély Zugarové, majitelky pražírny kávy a sítě kaváren Dos Mundos vám přinášíme pět praktických tipů, jak najít rovnováhu mezi prací a rodinou, udržet si flexibilitu a delegovat úkoly tak, aby vám zůstala energie na obojí. Inspirujte se tím, jak malé kroky mohou přinést velké změny ve vašem podnikání.
Získejte čas.
Pokud chcete pracovat, nastavte si mysl na to, že si necháte s dítětem pomoci. Někdy člověk sám pomoc sabotuje, protože si vnitřně není jistý, že chce dítě někomu svěřit. To je také v pořádku. Pokud ale pracovat chcete, přesvědčte sama sebe, že to půjde. Pokud myšlenku předání dítěte nepřijmete a nedokážete se s ní ztotožnit, promyslete variantu práce a péče zároveň. Někomu vyhovují večery, jinému přes den dítě spí dlouho a některé dítě je tak klidné, že ho můžete vzít i na pohovor. Na tuto variantu není možné vsadit dopředu, protože nevíte, jaké dítě se vám narodí, a také se jeho denní režim bude průběžně měnit.
Vytvořte si zázemí.
Zkuste okolo sebe vybudovat okolí, kterému vy i dítě důvěřujete. Pro každého je to něco jiného: chůva, jesle, prarodiče, partner, kamarádky, dětská skupina apod.
Buďte flexibilní.
Buďte ve své práci flexibilní, nic jiného vám často stejně nezbyde. Neklaďte na sebe moc deadlinů. Dělejte práce, které se nezblázní, když nebudou dokončené na 100 %, a slevte z nároků na svůj výkon.
Delegujte.
Vyberte z podnikatelských činností jen to, co se bez vás opravdu neobejde a je kritické pro váš byznys nebo váš pocit. Spousta věcí se dá delegovat, ať už na zaměstnance nebo externě. Skvělé jsou také služby např. externích vzdálených asistentek, zvládnou na zadání opravdu široké spektrum věcí jak pracovních, tak osobních (např. sehnat opraváře na prasklý kotel, udělat servis auta a dodělat mzdovou tabulku).
Buďte připraveny na změnu.
Tak jako se každý měsíc mění malé dítě, tak se mění podnikání, nic není napořád a vy se nemusíte bát, že vám vše protéká mezi prsty. Za měsíc už to může být jinak. Zkuste práci automatizovat a užívat si třeba i malé pokroky. Věřte mi, děti vaše podnikání i vás posunou nečekaným směrem.
Dozvěděli jste se něco nového?
Vzdělávejte se s námi dál: poslouchejte naše podcasty, přihlaste se k odběru našich novinek a podívejte se, jaké služby nabízíme v rámci daňového poradenství.
O autorce:
Ing. Šárka Pelikánová
Jednatelka a daňová specialistka Connect Economic Group s.r.o.
Šárka podporuje zvýšení finanční gramotnosti podnikatelů v ČR publikováním odborných článků v médiích. Vede oblíbené semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele. Ve 22 letech založila CEG a od té doby se věnuje jeho rozvoji. Má za sebou pracovní zkušenosti z Japonska, kde působila jako analytik v investičním fondu, a zároveň tam studovala v rámci MBA programu.
Vést účetnictví je pro firmy a řadu podnikatelů zákonná povinnost. Pro náš tým odborníků je to ovšem každodenní práce a zároveň koníček. Jsme připraveni pomoci i Vám, ať už jste OSVČ, nebo máte svou společnost a zaměstnance. Podívejte se na další informace a služby, které v rámci vedení účetnictví svým klientům poskytujeme.
18. 9. 2024
Comments